Amaç
18 yaşına kadar olan bireylerin zihinsel, dil, sosyal, duyusal, fiziksel, öz bakım gibi gelişim alanlarının tamamında teorik veya uygulamaya yönelik eğitimler ve müdahale programları hazırlayan çocuk gelişimi bölümünün çalışma grubunda yer alan çocuklar; normal gelişim gösteren, özel eğitim gereksinimli, korunmaya muhtaç, hastanede yatan, mülteci veya davranış bozukluğu sergileyen çocuklardan oluşmaktadır. Bu denli çeşitli çalışma alanlarına sahip olan çocuk gelişimi bölümünün öğrencilerine saha deneyimleri, karşılaşılan sorunlar, var olan durumun güçlendirilmesi ve zayıflıkların giderilmesi şeklinde mentörlük yapabilecek ve rehber olabilecek çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Tüm bölümlerde olduğu gibi üniversitelerin sundukları temel eğitim programlarının hedefleri, öğrencileri harekete geçirecek, karışılabilecekleri zorluklara karşı motive edebilecek özellikte olmalıdır. Çocuk Gelişimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı’nda (ÇUÇEP,2016) da amaç ve hedeflerde belirtildiği üzere; çocuk gelişimi lisans mezunlarının sahip olması gereken yeterlilikler belirlenmiştir. Buradan yola çıkarak, çocuk gelişimi bölümü lisans öğrencilerinin çalışma alanlarına ilişkin uzman deneyimlere sahip meslektaşları ile buluşmaları hedeflenmektedir. Böylece öğrencilerin sağlık, eğitim, sosyal hizmet, akademi ve yurt dışı deneyimleri gibi çalışma sahaları içerisindeki alanında uzman kişilerle bir araya gelmesi ve kariyer gelişimi konusunda desteklenmesi amaçlanmaktadır.
Kapsam
Toplumsal ve bireysel etkilere sahip olan üniversite eğitimi süresince lisans öğrencilerine kazandırılmış olan akademik bilgilerin mezuniyet sonrasında da istihdam olasılığını arttırması ve bu konuda verimi artıracak bazı etmenlerin desteklendiği ortamlardan faydalanılması gerekmektedir. Buradaki en önemli etmenlerin başında öğrenme motivasyonu, istihdam oranları, mesleki aidiyet gelmektedir. Bu kapsamda sağlık bilimleri fakültesi çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin, çalışma sahaları alanında deneyime sahip olan uzmanlarla buluşması, öğrencilerin akademik kariyerinde de önemli rol oynayacağı düşünülmektedir. Çocuk gelişiminin çalışma alanlarının normal, özel gereksinimli, hasta, korunmaya muhtaç ve risk altındaki 0-18 yaş grubu çocuklarını kapsayan geniş bir yelpazesi bulunmaktadır. Bu çeşitlilikte öğrencilerin alanında uzman kişilerle buluşması, sahada karşılaşılan zorluklar, güçlü yanlar, fırsatlar ve tehditleri analiz edebilmeleri ve kendi gelişimlerini destekleyebilmelerini sağlayacaktır. Bu bakışla projenin kapsamı, çocuk gelişiminin tüm çalışma alanlarında deneyimlere sahip (Klinik, eğitim, sosyal hizmet, hukuk, akademi ve uluslararası eğitim deneyimleri) uzman ve akademisyenlerden oluşan ekip ile teorik bilgilendirmelerden oluşması planlanmaktadır. Çocuk gelişimcilerin çalışma alanlarının da sınırlarının çizildiği çekirdek eğitim programında da belirtildiği üzere; eğitim, sağlık ve sosyal hizmet genel anlamdaki çalışma alanları arasında yer almaktadır.