SAAT/GÜN | 1. GÜN |
08:00 - 08:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI:Gelişimsel farklılıklara giriş |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Çocuk ve Ergen Psikiyatri Uzmanı Dr. Rukiye ÇOLAK | |
DERS KONUSU: Çocukların gelişim sürecinde görülebilecek bireysel farklılıkların tanınması | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Temel Kavramlar Gelişim, büyüme, öğrenme Tipik ve atipik gelişim Gelişimsel farklılık tanımı Gelişim alanlarında farklılıklar Bilişsel, dil, motor, sosyal-duygusal, öz bakım Genetik, biyolojik, çevresel faktörler |
|
09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Gelişimsel takip |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Çocuk Gelişim Uzmanı Sabahattin DOĞRU | |
DERS KONUSU: Çocuğun fiziksel, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişim alanlarının sistematik olarak gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi süreci ele alınacaktır. | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:Gelişimsel takip kavramı tanıtımı Çocuk gelişimcinin takipteki rolü |
|
10:00 -10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Zihinsel yetersizlik |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr. Figen GÜRSOY | |
DERS KONUSU: Zihinsel yetersizliğin tanımı, nedenleri, sınıflandırılması, tanılama süreci, gelişim alanlarına etkileri ve çocuk gelişimcilerin bu çocuklara yönelik erken müdahale, eğitim ve destek yaklaşımları | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanım ve Temel Bilgiler Zihinsel yetersizliğin tanımı (DSM-5) Zihinsel yetersizlik – gelişimsel gerilik farkı Yaygın yanlış inanışlar ve damgalama Nedenler, Sınıflandırma ve Tanılama Genetik, doğum öncesi, doğum sırası, doğum sonrası faktörler Hafif, orta, ağır, çok ağır düzey Değerlendirme araçları ve erken tanı önemi Destek ve Müdahale Yaklaşımları Aile ile iş birliği ve bilgilendirme Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları ve çocuk gelişimcinin rolü |
|
11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: İletişim Bozuklukları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr. F.Figen TURAN | |
DERS KONUSU: Çocuklarda dil, konuşma ve sosyal iletişim becerilerinde görülebilecek bozuklukların tanınması, nedenlerinin ve belirtilerinin anlaşılması, erken tanılama süreci ile etkili destek ve müdahale yöntemlerinin öğrenilmesi | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanım ve Temel Bilgiler İletişim bozukluklarının DSM-5 tanımı Konuşma, dil ve iletişim bozuklukları farkları Yaygın yanlış inanışlar Türleri ve Belirtiler Dil bozuklukları (ifade edici, alıcı) Konuşma bozuklukları (artikülasyon, kekemelik) Sosyal iletişim bozukluğu Gelişimde gözlenen işaretler Destek ve Müdahale Erken tanı ve değerlendirme |
|
12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Otizm Spektrum Bozukluğu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Çocuk ve Ergen Psikiyatri Uzmanı Dr. Merve Bilge Kalaycı | |
DERS KONUSU: Otizm spektrum bozukluğunun temel özellikleri, belirtileri ve tanılama süreci; erken müdahale, eğitim ve destek yaklaşımlarının çocuk gelişimciler açısından anlaşılması ve uygulanması | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanım ve Temel Bilgiler Otizm spektrum bozukluğunun tanımı ve temel özellikleri Spektrum kavramı ve çeşitlilik Belirtiler ve Tanılama Sosyal iletişim ve etkileşimde zorluklar Sınırlı ve tekrarlayıcı davranışlar Tanılama süreci ve kriterleri (DSM-5) Destek ve Müdahale Yaklaşımları Erken müdahale önemi Eğitim ve terapi yöntemleri Aile iş birliği ve çocuk gelişimcinin rolü |
|
14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Çocuk Gelişimci Dr Tuba KÜÇÜK | |
DERS KONUSU: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun temel belirtileri, tanılama süreci ve çocuklarda görülen etkileri; eğitim, destek ve müdahale yöntemlerinin çocuk gelişimciler açısından öğrenilmesi ve uygulanması | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: DEHB’nin tanımı ve temel belirtileri Dikkat eksikliği, hiperaktivite ve dürtüsellik kavramları Yaygın yanlış anlamalar Belirtiler ve Tanılama Dikkat dağınıklığı belirtileri Hiperaktivite ve impulsivite belirtileri Tanı kriterleri ve değerlendirme süreci Destek ve Müdahale Yaklaşımları Eğitim ve davranışsal müdahaleler Aile ve okul iş birliği Çocuk gelişimcinin rolü ve multidisipliner destek |
|
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Özgül Öğrenme Güçlüğü |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğretim Görevlisi Dr. Semra ŞAHİN | |
DERS KONUSU: Özgül öğrenme güçlüğünün tanımı, belirtileri ve tanılama süreci | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanım ve Temel Bilgiler Özgül öğrenme güçlüğünün tanımı ve türleri (disleksi, disgrafi, diskalkuli) Yaygın yanlış anlamalar Belirtiler ve Tanılama Akademik alanlarda görülen temel güçlükler Tanı süreci ve değerlendirme yöntemleri Destek ve Müdahale Yaklaşımları Bireyselleştirilmiş eğitim ve öğretim yöntemleri Aile iş birliği ve çocuk gelişimcinin rolü |
|
16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Motor Bozukluklar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Ertuğrul DEMİRDEL | |
DERS KONUSU: Serebral palsinin ağır motor ve bilişsel etkilenimleri ile tanımlanması, belirtileri ve tanılama süreci; erken müdahale, rehabilitasyon ve destek yaklaşımlarının çocuk gelişimciler açısından öğrenilmesi ve uygulanması | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanım ve Temel Bilgiler Serebral palsinin tanımı ve sınıflandırması Ağır motor ve bilişsel etkilenim özellikleri Belirtiler ve Tanılama Motor işlev bozuklukları ve hareket kısıtlılıkları Tanı süreci ve değerlendirme yöntemleri Destek ve Müdahale Yaklaşımları Rehabilitasyon ve fizyoterapi yaklaşımları |
|
17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Motor Koordinasyon Bozuklukları (Gelişimsel Dispraksi) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Evrim GÖZ | |
DERS KONUSU: Gelişimsel dispraksinin temel tanımı, belirtileri ve tanılama süreci; motor koordinasyonun desteklenmesi için kullanılan müdahale yöntemlerinin çocuk gelişimciler tarafından öğrenilmesi ve uygulanması | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gelişimsel dispraksinin tanımı ve genel özellikleriNedenleri ve risk faktörleri Motor koordinasyonda zorluklar ve günlük yaşam etkileri Tanı yöntemleri ve değerlendirme araçları Destek ve Müdahale Yaklaşımları Terapi ve beceri geliştirme programları Aile desteği ve çocuk gelişimcinin rolü |
|
18:00 -18:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI:Gün sonu Değerlendirme Vaka Analizleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. S.Seda BAPOĞLU DÜMENCİ | |
DERS KONUSU: Çocuk gelişim alanında karşılaşılan farklı gelişimsel durumlara ilişkin vaka analizleri yaparak, teorik bilgilerin pratik uygulamalarla pekiştirilmesi ve değerlendirilmesi | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Vaka Sunumu ve Tanımlama Günlük vakaların tanımlanması ve temel sorunların belirlenmesi Gelişimsel farklılıklar ve bozuklukların vaka üzerinden tanımlanması Analiz ve Yorumlama Vaka ile ilgili değerlendirme ve çözüm önerileri geliştirme Multidisipliner yaklaşımlar ve çocuk gelişimcinin rolü Geri Bildirim Grup tartışmaları ve deneyim paylaşımı Öğrenilenlerin günlük uygulamalara aktarılması |
|
Toplam Ders Sayısı=9 |