SAAT/GÜN | 2. GÜN |
08:00 - 08:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Dil Bozuklukları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğretim Üyesi Hilal BERBER ÇİFTCİ | |
DERS KONUSU: Gelişimsel dil bozukluklarının tanımı ve sınıflandırılması | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gelişimsel dil bozukluklarının tanımı ve sınıflandırılması Edinilmiş dil bozuklukları ve ayırıcı özellikleri Artikülasyon ve fonolojik bozukluklar Akıcılık bozuklukları (kekemelik vb.) |
|
09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Erken Müdahale |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Uzman Klinik Psikolog Cenk Adıgüzel | |
DERS KONUSU: Gelişimsel risk taşıyan çocuklarda erken tanı ve müdahale süreçlerinin temel prensipleri, yöntemleri ve çocuk gelişimcilerin bu süreçlerdeki rolünün öğrenilmesi ve uygulanması | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanım ve Önemi Erken müdahalenin tanımı ve kapsamı Gelişimsel farklılıklarda erken müdahalenin önemi Müdahale Modelleri ve Yöntemleri Erken müdahale programları ve yaklaşımları Aile katılımı ve iş birliği Uygulama ve Değerlendirme Müdahale süreçlerinde çocuk gelişimcinin rolü |
|
10:00 -10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Üstün zekâ ve yetenekli çocukların temel özellikleri, tanılama süreçleri ve eğitim-destek yaklaşımlarının çocuk gelişimciler tarafından anlaşılması ve uygulanması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Erhan Alabay | |
DERS KONUSU: Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanım ve Temel Bilgiler Üstün zekâ ve yetenek kavramları, özellikleri Üstün zekalı çocukların yaygın özellikleri Tanılama ve Belirleme Değerlendirme yöntemleri ve tanılama kriterleri Farklı alanlardaki yeteneklerin tanınması Destek ve Eğitim Yaklaşımları Bireyselleştirilmiş eğitim programları Aile ve eğitimci iş birliği |
|
11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Tanı ve değerlendirme sürecinde ekip çalışması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:Doç.Dr. Burçin AYSU | |
DERS KONUSU: Çocuklarda gelişimsel farklılıkların tanı ve değerlendirme süreçlerinde multidisipliner ekip çalışmasının önemi, ekip üyelerinin görevleri, iş birliği yöntemleri ve iletişim stratejilerinin öğrenilmesi | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ekip Çalışmasının Temel İlkeleri Multidisipliner yaklaşımın önemi ve bileşenleri Ekip üyelerinin görev ve sorumlulukları Ortak değerlendirme yöntemleri ve araçları Bilgi paylaşımı ve karar verme süreçleri İletişim ve İş Birliği Ekip içi etkili iletişim stratejileri Aile ile iş birliği ve bilgilendirme |
|
12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Gelişimsel farklılıklar ve Aile |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. S.Seda BAPOĞLU DÜMENCİ | |
DERS KONUSU: Gelişimsel farklılıkların aile üzerindeki etkileri, ailenin çocuk gelişimindeki rolü ve çocuk gelişimcilerin aileye yönelik destek, bilgilendirme ve iş birliği yöntemlerini öğrenmesi. | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ailenin Rolü ve ÖnemiAilenin çocuk gelişimindeki etkisiGelişimsel farklılıkların aile üzerindeki etkileri Aileye Destek ve BilgilendirmeAileye yönelik bilgilendirme ve rehberlikAile içi iletişim ve stres yönetimiİş Birliği ve Müdahale SüreciAile ile iş birliği yöntemleri Müdahale süreçlerinde ailenin aktif katılımı | |
14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Çözger Süreci (Değerlendirme ve Müdahale) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğretim Görevlisi Çocuk Gelişim Uzmanı Bağdagül SARIDAŞ | |
DERS KONUSU: Gelişimsel farklılıkların tanılanması ve desteklenmesi için uygulanan çözger sürecinin aşamaları, yöntemleri ve çocuk gelişimcilerin bu süreçteki rolleri | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanım ve Önemi Çözger sürecinin amacı ve kapsamı Gelişimsel değerlendirme ve müdahale bağlantısı Aşamalar ve Yöntemler Veri toplama, gözlem, testler Sonuçların analiz edilmesi ve müdahale planı hazırlanması |
|
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Özel gereksinimli bireyin hakları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr. Neriman ARAL | |
DERS KONUSU: Özel gereksinimli bireylerin hakları, bu hakların korunması ve erişilebilirlik konuları ile çocuk gelişimcilerin bu alandaki etik ve profesyonel sorumluluklarının öğrenilmesi | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Temel Haklar ve Yasal Çerçeve Özel gereksinimli bireylerin temel hakları (eğitim, sağlık, sosyal yaşam) Ulusal ve uluslararası mevzuatlar (BM Engelli Hakları Sözleşmesi, Türkiye mevzuatı) Hakların Korunması ve Erişilebilirlik Hakların korunması ve engellerin kaldırılması Erişilebilirlik ve kapsayıcı uygulamalar Çocuk Gelişimcinin Rolü ve Etik Yaklaşımlar Hakların savunuculuğu ve farkındalık oluşturma Etik sorumluluklar ve profesyonel yaklaşımlar | |
16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Vaka Analizleri II |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr. Hale DERE ÇİFTÇİ | |
DERS KONUSU: Çocuk gelişiminde karşılaşılan karmaşık vakaların analiz edilmesi, değerlendirilmesi ve uygun müdahale planlarının geliştirilmesi ile çocuk gelişimcilerin vaka çözümleme becerilerinin artırılması | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Vaka Sunumu ve Sorun Tespiti Gelişimsel farklılıkları içeren karmaşık vakaların tanıtımı Temel sorunların ve ihtiyaçların belirlenmesi Analiz ve Müdahale Planlama Vaka üzerinden değerlendirme ve çözüm önerileri geliştirme Bireysel ve aileye yönelik müdahale stratejileri Değerlendirme ve Geri Bildirim Müdahale sonuçlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi Grup tartışmaları ve öğrenme deneyimlerinin paylaşılması |
|
17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Değerlendirme ve Kapanış |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. S.Seda BAPOĞLU DÜMENCİ | |
DERS KONUSU: Ders boyunca kazanılan bilgilerin değerlendirilmesi, vaka ve proje sonuçlarının paylaşılması ve dersin etkili bir şekilde tamamlanması | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders sürecinde öğrenilen temel kavramların gözden geçirilmesi Öğrenci katkıları ve genel değerlendirme |
|
Toplam Ders Sayısı=9 |