İkinci Gün Programı

SAAT/GÜN 2. GÜN
 
08:00 - 08:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Dil Bozuklukları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğretim Üyesi Hilal BERBER ÇİFTCİ
DERS KONUSU: Gelişimsel dil bozukluklarının tanımı ve sınıflandırılması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gelişimsel dil bozukluklarının tanımı ve sınıflandırılması
Edinilmiş dil bozuklukları ve ayırıcı özellikleri
Artikülasyon ve fonolojik bozukluklar
Akıcılık bozuklukları (kekemelik vb.)
09:00 - 09:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Erken Müdahale
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Uzman Klinik Psikolog Cenk Adıgüzel
DERS KONUSU: Gelişimsel risk taşıyan çocuklarda erken tanı ve müdahale süreçlerinin temel prensipleri, yöntemleri ve çocuk gelişimcilerin bu süreçlerdeki rolünün öğrenilmesi ve uygulanması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanım ve Önemi
Erken müdahalenin tanımı ve kapsamı
Gelişimsel farklılıklarda erken müdahalenin önemi
Müdahale Modelleri ve Yöntemleri
Erken müdahale programları ve yaklaşımları
Aile katılımı ve iş birliği
Uygulama ve Değerlendirme
Müdahale süreçlerinde çocuk gelişimcinin rolü
10:00 -10:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Üstün zekâ ve yetenekli çocukların temel özellikleri, tanılama süreçleri ve eğitim-destek yaklaşımlarının çocuk gelişimciler tarafından anlaşılması ve uygulanması
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Erhan Alabay
DERS KONUSU: Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanım ve Temel Bilgiler
Üstün zekâ ve yetenek kavramları, özellikleri
Üstün zekalı çocukların yaygın özellikleri
 Tanılama ve Belirleme
Değerlendirme yöntemleri ve tanılama kriterleri
Farklı alanlardaki yeteneklerin tanınması
 Destek ve Eğitim Yaklaşımları
Bireyselleştirilmiş eğitim programları
Aile ve eğitimci iş birliği
11:00 -11:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Tanı ve değerlendirme sürecinde ekip çalışması
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:Doç.Dr. Burçin AYSU
DERS KONUSU: Çocuklarda gelişimsel farklılıkların tanı ve değerlendirme süreçlerinde multidisipliner ekip çalışmasının önemi, ekip üyelerinin görevleri, iş birliği yöntemleri ve iletişim stratejilerinin öğrenilmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ekip Çalışmasının Temel İlkeleri Multidisipliner yaklaşımın önemi ve bileşenleri Ekip üyelerinin görev ve sorumlulukları Ortak değerlendirme yöntemleri ve araçları Bilgi paylaşımı ve karar verme süreçleri
İletişim ve İş Birliği
Ekip içi etkili iletişim stratejileri
Aile ile iş birliği ve bilgilendirme
12:00 -12:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Gelişimsel farklılıklar ve Aile
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. S.Seda BAPOĞLU DÜMENCİ
DERS KONUSU: Gelişimsel farklılıkların aile üzerindeki etkileri, ailenin çocuk gelişimindeki rolü ve çocuk gelişimcilerin aileye yönelik destek, bilgilendirme ve iş birliği yöntemlerini öğrenmesi.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:  Ailenin Rolü ve ÖnemiAilenin çocuk gelişimindeki etkisiGelişimsel farklılıkların aile üzerindeki etkileri Aileye Destek ve BilgilendirmeAileye yönelik bilgilendirme ve rehberlikAile içi iletişim ve stres yönetimiİş Birliği ve Müdahale SüreciAile ile iş birliği yöntemleri Müdahale süreçlerinde ailenin aktif katılımı
14:00 -14:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Çözger Süreci (Değerlendirme ve Müdahale)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğretim Görevlisi Çocuk Gelişim Uzmanı Bağdagül SARIDAŞ
DERS KONUSU: Gelişimsel farklılıkların tanılanması ve desteklenmesi için uygulanan çözger sürecinin aşamaları, yöntemleri ve çocuk gelişimcilerin bu süreçteki rolleri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tanım ve Önemi
Çözger sürecinin amacı ve kapsamı
Gelişimsel değerlendirme ve müdahale bağlantısı
Aşamalar ve Yöntemler
Veri toplama, gözlem, testler
Sonuçların analiz edilmesi ve müdahale planı hazırlanması
15:00 -15:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Özel gereksinimli bireyin hakları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr. Neriman ARAL
DERS KONUSU: Özel gereksinimli bireylerin hakları, bu hakların korunması ve erişilebilirlik konuları ile çocuk gelişimcilerin bu alandaki etik ve profesyonel sorumluluklarının öğrenilmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Temel Haklar ve Yasal Çerçeve Özel gereksinimli bireylerin temel hakları (eğitim, sağlık, sosyal yaşam) Ulusal ve uluslararası mevzuatlar (BM Engelli Hakları Sözleşmesi, Türkiye mevzuatı)  Hakların Korunması ve Erişilebilirlik Hakların korunması ve engellerin kaldırılması Erişilebilirlik ve kapsayıcı uygulamalar  Çocuk Gelişimcinin Rolü ve Etik Yaklaşımlar Hakların savunuculuğu ve farkındalık oluşturma Etik sorumluluklar ve profesyonel yaklaşımlar
16:00 -16:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Vaka Analizleri II
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr. Hale DERE ÇİFTÇİ
DERS KONUSU: Çocuk gelişiminde karşılaşılan karmaşık vakaların analiz edilmesi, değerlendirilmesi ve uygun müdahale planlarının geliştirilmesi ile çocuk gelişimcilerin vaka çözümleme becerilerinin artırılması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Vaka Sunumu ve Sorun Tespiti Gelişimsel farklılıkları içeren karmaşık vakaların tanıtımı Temel sorunların ve ihtiyaçların belirlenmesi
 Analiz ve Müdahale Planlama
Vaka üzerinden değerlendirme ve çözüm önerileri geliştirme
Bireysel ve aileye yönelik müdahale stratejileri
Değerlendirme ve Geri Bildirim
Müdahale sonuçlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi
Grup tartışmaları ve öğrenme deneyimlerinin paylaşılması
17:00 -17:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Değerlendirme ve Kapanış
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. S.Seda BAPOĞLU DÜMENCİ
DERS KONUSU:  Ders boyunca kazanılan bilgilerin değerlendirilmesi, vaka ve proje sonuçlarının paylaşılması ve dersin etkili bir şekilde tamamlanması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders sürecinde öğrenilen temel kavramların gözden geçirilmesi
Öğrenci katkıları ve genel değerlendirme
   
Toplam Ders Sayısı=9